...اینجوری شد که ما اینجاییم

عکس من
اولین روزی که وارد این دنیا می شیم گریه می کنیم. معلوم نیست به حال خودمون یا به حال این دنیا!! کم کم که بزرگ می شیم مامان نمیذاره سختی ها و بدی ها رو ببینی و با خودت فکر می کنی "اونقدرهام بد نیست!!" حالا که بزرگتر شدی می بینی که حرف راست رو باید از بچه شنید. پس با هم بیاید ببینیم. گریه نکنیم اما واقعیات رو به گوش همه برسونیم.

۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

نسل ما !!

و این نسل ماست...
چرا اونایی که اون بالا نشستن ما نسل جوون رو دست کم می گیرن. نسل ما درسته خیلی از خصوصیاتی که قدیمیا داشتن رو نداره اما به جاش خصیصه هایی داره که تو نسلهای قدیم نبود. درسته که جوونای امروز اگر کاری نداشته باشن تا ساعت 12 ظهر می خوابن ، وقت زیادی رو جلو ی تلویزیون و ماهواره و کامپیوتر می گذرونن و برای درس خوندن بجای دود چراغ از لامپ فلورسنت استفاده می کنن. اما از طرف دیگه هر کدومشون اطلاعات عمومی خیلی بالاتری دارن، اکثراً ورزش میکنن و تازه سطح سواد همه خیلی نسبت به نسلهای قبل بالا رفته.

شاید ما برای بدست آوردن سعادت اخروی از همه چیز دنیا نگذریم ، اما تو صحبتمون خیلی کمتر دروغ می گیم. شاید تو نسل ما از هر 10 نفر 4 نفرشون نماز خون باشن اما یاد گرفتیم که هرگز نباید هیچ دینی رو مورد اهانت یا تحقیر قرار بدیم یا کسی که فرائض دینیش رو انجام میده به سخره بگیریم. شاید شبهای قدر و عاشورا دیگه کمترمون نهج البلاغه و مفاتیح الجنان و صحیفه ی سجادیه یا نماز های مختلف و دعاهای مختلف می خونیم اما بجاش وقتی پای صحبتمون از خدا و زندگی تو این دنیا می شینی می بینی تمام حرفامون از ته دلمونه ، نه تظاهر و ریا و یه سری کلمات بلغور کردن.

نسل ما نسلیه که شاید کتابهای مارکس و هگل و شریعتی و مطهری رو حفظ نباشه اما همه خواسته یا نا خواسته با تمام قوانین دموکراسی و حقوق بشری آشنایی داره. نسل ما "مبارزه با امپریالیسم جهانی" و "جنگ با استعمار" رو تو بوق و کرنا نمی کنه اما زمانی که شخصی داعیه ی رهبری و نمایندگی و ریاست برامون می کنه با انتقاد ها و مراقبت هامون جرأت انحراف از راهمون رو ازش می گیریم. نسل ما جانش رو فدای نه غزه و نه لبنان که فدای ایران، وطن خودش می کنه اما در مقابل جنایات ضد بشری چه از سوی اسرائیل انجام بشه و چه از سوی حماس سکوت نمی کنه.

نسل ما برعکس اونچه بعضی فکر می کنند یک نسل بی موضع حزب بادی نیست. نسل ما ایدئولوژی و تام گرایی رو دمده می دونه و هیچ فکر و عقیده ای رو نسبت دیگری برتر نمی دونه و به آزادی عقاید معتقده. نسل ما تنها با کسانی مخالفت می کنه که حریم خصوصی ، عقیدتی و اخلاقی دیگران رو مورد تجاوز قرار می دن.

واین نسل ماست نسلی که بزودی تمام جهان رو محسور قدرت خودش می کنه.