...اینجوری شد که ما اینجاییم

عکس من
اولین روزی که وارد این دنیا می شیم گریه می کنیم. معلوم نیست به حال خودمون یا به حال این دنیا!! کم کم که بزرگ می شیم مامان نمیذاره سختی ها و بدی ها رو ببینی و با خودت فکر می کنی "اونقدرهام بد نیست!!" حالا که بزرگتر شدی می بینی که حرف راست رو باید از بچه شنید. پس با هم بیاید ببینیم. گریه نکنیم اما واقعیات رو به گوش همه برسونیم.

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

کوروش بسیجی شد!!



تیتر خبر گذاری فارس در مورد مراسم رونمایی از منشور حقوق بشر کوروش یکی از عجیب ترین جملاتی بود که تا به حال به گوشم خورده بود:

کوروش بسیجی شد!!

قبل از پرداختن به خود خبر دوست دارم در مورد همین جمله یه چیزی بگم.

خیلی جالبه! آخه معلوم نیست "کوروش بسیجی شد." رو اهانت به کوروش فرض کنیم ، تعریف از کوروش فرض کنیم یا تعریف از بسیجی یا اهانت به بسیجی؟! آخه کوروش که خودش شاه بود و طاغوتی!!!! تازه بسیجی باید متدین به یکی از ادیان رسمی کشور باشه. کوروش معلوم نیست زرتشتی بود ، میترائیست بود ، مهرپرست بود ، چی بود؟ از همه ی اینا گذشته کوروش 2500 سال پیش به ملکوت اعلا پیوست. اگه بسیجی شد، کی وقت کرد مدارکشو بده به پایگاه مقاومت؟ ها؟!!! راستی حالا از سربازیش کم میشه یا نه؟!

جالب تر اینه که طبق گفته ی فارس مراسم رونمایی با حضور خود کوروش کبیر انجام شد و در کنارش کاوه ی آهنگر و جهانگیر الماسی (این یکی واقعیش بود)هم حضور داشتند که اول کوروش و بعد کاوه ی آهنگر در مقابل رئیس جمهور محبوب (!) دولت (به قول رها) بعد از نهم زانو زدند(!!!!!) و ایشون چفیه ای بر گردنشون نهادند. مشایی هم این وسط خودی نشون داد و برای اینکه ثابت کنه حرفش "حرف دولته" اون هم چفیه ای بر گردن یک بسیجی نهاد.

در این مراسم حرف های زیادی هم زده شد که کلی از اسم کوروش و منشور اون تجلیل ( یا شاید هم توهین) شد. در هر صورت در این میان این دولت بود که کلی بر روی این موضوع مانور داد. دولتی که سد سیون رودر منطقه ی پاسارگاد احداث کرد ، سایبان های تخت جمشید رو برداشت وحتی کتاب تاریخ مدارس رو از اسم پادشاهان هخامنشی و خصوصا کوروش پاکسازی کرد. دولتی که در ظاهر از مکتب ایران و ایرانی صحبت می کنه اما اگر روز چهارشنبه سوری گروهی در کنار آتش گرد هم بیان و تنها از روی آتش بپرند مورد حمله ی نیرو های امنیتی قرار می گیرند. دولتی که تعطیلات عید فطر رو زیاد کرد به این امید که تعطیلات ملی رو کاهش بده. دولتی که در بحبوحه ی تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی رئیسش زیر پرچم "خلیج عربی" نشست و هرگز چندان اعتراضی به این دزدی بزرگ تاریخی نکرد و حتی نتوانست از آثار تاریخی اثبات نام خلیج فارس مراقبت کنه. دولتي که در اون اسم فرزندت رو مي توني حسن ، حسين ، روح الله ، ام کلثوم و عبد الحسين بذاري اما نميتوني اسم کوروش رو براي اون انتخاب کني!