...اینجوری شد که ما اینجاییم

عکس من
اولین روزی که وارد این دنیا می شیم گریه می کنیم. معلوم نیست به حال خودمون یا به حال این دنیا!! کم کم که بزرگ می شیم مامان نمیذاره سختی ها و بدی ها رو ببینی و با خودت فکر می کنی "اونقدرهام بد نیست!!" حالا که بزرگتر شدی می بینی که حرف راست رو باید از بچه شنید. پس با هم بیاید ببینیم. گریه نکنیم اما واقعیات رو به گوش همه برسونیم.

۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

مهندس عزت الله سحابی در سن 81 سالگی درگذشت. زنده ‌یاد سحابی از دوران ملی شدن صنعت نفت، و در سایه‌ی تعالیم سیاسی و روش و بینش دکتر محمد مصدق و آموزه‌های اخلاقی و منش پدر بزرگوارش، دکتر یدالله سحابی، و ذیل آموزه‌های آزادگان دین‌مداری چون مهندس مهدی بازرگان و آیت‌الله طالقانی، پا به عرصه‌ی مبارزات اجتماعی برای آزادی و استقلال و پیشرفت ایران نهاد. تلاش‌های این مرد آزادی‌خواه و حق‌جو در نهضت مقاومت ملی و بعدتر مبارزات وی علیه نظام استبدادی پهلوی، فشارهای فراوان و حبس‌های طولانی مدتی را متوجه ایشان ساخت.

عضو شورای انقلاب، رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت موقت، عضو مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی و نماینده دور نخست مجلس شورای اسلامی، چه آن هنگام که در حاکمیت جمهوری اسلامی قبول مسئولیت کرد، و چه بعدتر، هنگامی که در جایگاه یک منتقد اجتماعی و نقاد وضع موجود، به بیان دیدگاه‌ها و مواضع متفاوت خود دست یازید، کوشید از جاده‌ی انصاف و کنش خردمندانه خارج نشود. هرچند که مخالفت‌های او با استبداد دینی و اقدامات نابخردانه‌ی صاحبان قدرت، برایش جز حبس و سلول انفرادی و فشارهای گوناگون جسمی و روانی به همراه نداشت.

این فقدان بزرگ را به خانواده ی گرانقدر ایشان خصوصا دختر ایشان هاله ی سحابی که هم اکنون در بند آزادگی موروثی اش است و خانواده ی بزرگ ایشان یعنی تمام ایرانیان تسلیت می گوییم.

گفتنی ست، براساس اعلام قبلی از سوی خانواده ایشان قرار است پیکر مهندس سحابی فردا صبح یازدهم خرداد ماه از منزل او واقع در لواسان بلوار امام خمینی بعد از میدان گلن دووک خیابان پیام خیابان صحرای ناران کوچه گلستان پلاک ۱۰ تشییع شود.

روحش شاد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر